Wigilia firmowa w Gdyni, Christmas Party, Julebord… czyli o tradycji spotkań świątecznych

Święta Bożego Narodzenia i koniec roku kalendarzowego to czas podsumowań, ale i wzajemnej życzliwości, oczekiwania na nowe w odświętnej atmosferze. Wzajemne świętowanie Wigilii w firmach to budowanie rodzinnych relacji, poczucia wspólnoty i pielęgnowanie jednoczącej tradycji. Częstokroć zapomina się tu, jak w prawdziwej rodzinie, o wzajemnych urazach, odkłada na bok nieporozumienia, by móc złożyć sobie najlepsze życzenia.

Zwyczaj organizowania Wigilii firmowych dotarł do Polski z zachodu, gdzie tzw. Christmas Party to jedna z najważniejszych, ale i najbardziej ryzykownych imprez w roku. W Stanach Zjednoczonych czy Anglii, organizując przyjęcie świąteczne, trzeba liczyć się ze stratami czy zniszczeniami i to niezależnie od tego, czy rozgrywa się ono w biurze czy poza nim. Nie bez znaczenia jest tu oczywiście alkohol i formuła hucznej zabawy do białego rana.

Mocno przywiązani do tradycji spotkań świątecznych są też Skandynawowie – norweskie Julebord, szwedzkie Julbord, duńskie Julefrokost to nic innego jak wspólna biesiada czy przyjęcie, podczas którego stoły uginają się od jedzenia i picia. Początkowo związane stricte z dniem Bożego Narodzenia lub zaraz po nim, aktualnie Julebord rozciąga się od listopada aż do stycznia w zależności od wyboru. Coraz częściej firmowy budżet z tym związany wykorzystywany jest na wyjazdy integracyjne, także i zagranicę, a tu niejednokrotnie wybór pada na Polskę i Trójmiasto. Taka forma świętowania, poza niekwestionowanym walorem budowania ducha wspólnoty, ma też wymiar czegoś innego, oryginalnego czy wręcz spektakularnego.

W Polsce Wigilie firmowe mają nieco łagodniejszy przebieg, ale i tu rywalizują ze sobą różne koncepcje: od tradycyjnego biurowego opłatka, poprzez mniej lub bardziej bogaty poczęstunek na miejscu lub w pubie czy restauracji, aż po ekskluzywne bale czy bankiety organizowane w hotelach. Niezaprzeczalnie i na gruncie polskim świąteczne przyjęcia mają na celu budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy i pokazanie, że zależy mu na dobru podwładnych. Niemniej jednak jest w nich coś tak po prostu ludzkiego jak pragnienie bycia lepszym dla siebie i dla innych, a więc element który nieodparcie wiąże się z tradycją Bożego Narodzenia.

I tak co roku już od września trwa snucie eventowych planów z tym związanych, a w idealnym wigilijnym programie nie brakuje podsumowań roku, podziękowań czy wręcz rozdawania nagród i upominków. Coraz częściej pojawiają się tu dodatkowe atrakcje, a pomysłom nie widać końca.

I tak podniosły charakter Wigilii możemy pokreślić występem muzycznym na przykład tercet klasyczny lub też kameralny skład jazzowy. Z kolei na imprezę integracyjną bardziej nadaje się DJ, który przeplecie swój program świątecznymi standardami, ale i zadba, by uczestnicy ruszyli na parkiet. Mógłby on też animować wieczór i przeprowadzać zabawne bożonarodzeniowe konkursy na przykład ze znajomości charakterów i zwyczajów grupy.

Jeśli impreza ma mieć luźniejszy charakter, to dobrym rozwiązaniem będzie wykorzystanie motywu przewodniego – czy to w formie dekoracji czy też zadanie go uczestnikom, by się odpowiednio przygotowali. W Quadrille sugerujemy wykorzystanie motywu przewodniego hotelu czyli Alicji w Krainie czarów, ale to tylko jedna z propozycji.

Wigilijny wieczór mogą także uświetnić przedstawienia czy pantomimy z udziałem profesjonalnych aktorów oraz pokazy taneczne (tango, salsa, stepowanie itp.) najlepiej połączone z nauką podstaw.

Ogromne wrażenie na uczestnikach robią tzw. light lub fire show na powietrzu. Tu artyści z branży nowocyrkowej i akrobatycznej za pomocą światła i ognia tworzą obrazowe i zapierające dech w piersiach widowisko.

Wewnątrz na pewno dobrze sprawdza się malowanie na żywo, gdzie obraz powstaje na oczach gości, często z ich udziałem. Możemy także wynająć karykaturzystę, który w trakcie Wigilii stworzy pamiątkowy portret każdemu z gości, co doprowadzi wszystkich do śmiechu i będzie jednocześnie doskonałym prezentem.

Z kolei, niezależnie od liczby osób, specyfiki firmy czy budżetu, w Quadrille wierzymy, że każde przyjęcie świąteczne może mieć oryginalny wymiar i na długo pozostać w pamięci uczestników. Aby nie pogubić się w gąszczu pomysłów i rozwiązań, nasi pracownicy przeprowadzają szczegółowy wywiad z klientem i opracowują dedykowany scenariusz wydarzenia – dostosowany do profilu firmy, struktury pracowników i oczekiwań organizatora. To klucz do naszego wspólnego sukcesu.

Zachęcamy do kontaktu: marketing@quadrille.pl, +48 58 351 03 14.